Aký majú Slováci vzťah k hotovým bagetám a sendvičom? Pozrite si zaujímavosti z prieskumu

Slovákov môžeme považovať za milovníkov bagiet. Na hotových sendvičoch, bagetách či panini si niekoľkokrát do mesiaca pochutnáva takmer tretina z nás. Ako sme na to prišli?

V novembri 2020 sme sa v spolupráci s MN Force pýtali ľudí za monitormi práve na ich názor a postoj k hotovým bagetám, sendvičom a panini.

Aké najradšej konzumujú, ako často si ich doprajú, čo považujú pri ich výbere za dôležité a čo by prípadne zmenili?

V dnešnom článku vám priblížime tie najväčšie zaujímavosti, ktoré z tohto prieskumu vyplynuli.

Bageta rovná sa benzínka. Ibaže by nie 

Keď sa povie hotová bageta, väčšine z nás isto príde na um spojenie cestovanie a benzínka. 

Súvislosť s cestovaním je jasná. Z prieskumu vychádza, že skoro dve tretiny ľudí cestujú niekoľkokrát týždenne. A takmer polovica z nás si popri tom rozbalí hotovku práve počas presunu v aute, vo vlaku či v autobuse.

Okrem cestovania však strávime značné množstvo času s bagetou či sendvičom v ruke aj počas pracovnej doby vo fabrike či v kancelárii. Niektorí z nás nimi dokonca nepohrdneme ani v domácom prostredí.

S kupovaním hotových bagiet na benzínke to už také jednoznačné nie je. Na bagety z chladiacich pultov čerpačiek siahne len tretina z opýtaných. Najčastejšie sa Slováci zásobujú bagetami v supermarketoch, a to až skoro v polovici prípadov.

Ruku na srdce, však ste skôr tipovali opačný výsledok? 

Šunka vedie, no lákajú už aj morské plody

Kráľom hlavnej ingrediencie hotoviek, ktoré v supermarketoch a benzínkach kupujeme, je šunka. Klasickú alebo debrecínsku by si vybralo 16 % opýtaných.

Za šunkovým základom sú v poradí obľúbenosti tie s kuracím mäskom, avšak už s výraznejšou stratou.

Na tretej pozícii by ste možno čakali napríklad kebab či syr. Zdá sa však, že Slováci radšej vsádzajú na exotiku. Za šunkovo-kuracou dvojicou totiž podľa prieskumu najviac obľubujeme krevety a morské plody.

Práve tie za sebou v rebríčku nechali aj klasiky, ako už spomenuté syrové či napríklad lososové náplne. 

Na chvoste tabuľky prekvapivo zostali aj také vajíčka či prosciutto. Tie lákajú len niečo okolo jedného percenta ľudí.

Stredajšia desiata je jasná

Či už šunkovú alebo kebabovú, vždy je vhodný čas dať si fajnovú bagetu či sendvič. Slováci ich však vo všeobecnosti považujú za ideálny variant desiatej a olovrantu.

Očividne nám však najviac chutia v stredy a piatky, keďže si v tieto dni hotovky doprajeme s 15-percentným náskokom oproti ostatným dňom.

Inak, vedeli ste, že panini si ohrievajú len dve tretiny ľudí? Presne tak, takmer tridsať percent opýtaných preferuje panini tak, ako ich nájdu v regáli, v studenom variante.

Na tom, samozrejme, nie je nič zlé, keďže všetky naše panini môžete jesť ako ohriate, tak aj studené. Preferencia úpravy, respektíve neúpravy, tak je čisto vo vašich rukách.

Čerstvosť až na prvom mieste

Vráťme sa ešte na chvíľu k olovrantu. Čo vám napadne, keď sa povie “ideálny olovrant”? My si predstavíme čerstvé pečivo, šťavnatú šunku a voňavú zeleninu. Skrátka, aby boli ingrediencie čerstvé a zároveň sme si na nich pochutnali.

Presne tieto atribúty považujú aj ľudia z prieskumu pri výbere hotových bagiet za najdôležitejšie. Sendvič, ktorý nakoniec skončí v bruchu, jednoducho musí byť chutný a čerstvý. V tomto ohľade dokonca ide bokom aj cena.

Preto nás veľmi teší, že pri výrazoch hotové bagety, sendviče a panini sú tie od Grotto v mysli ľudí na najvyšších priečkach. Ďakujeme.